Print is NOT dead

Wie denkt dat printed media geen toekomst meer hebben, weet niet waarover hij het heeft. Online communicatie is wel belangrijk en een goede website is een must voor je bedrijf. Maar de echt belangrijke dingen, die breng je op papier. Want papier ‘plakt’. Gedrukte teksten zijn voor eeuwig. Ze verdwijnen nooit en vroeg of laat komen ze terug te boven.

Denk bijvoorbeeld aan de terugkeer van het bedrijfsmagazine. Laat al je diensten hun verhaal vertellen, zet een copywriter of eindredacteur in om alle teksten uniform te herschrijven en je hebt iets dat je medewerkers kunnen vasthouden en met elkaar verbindt.

Dit is zoveel rijker dan een e-nieuwsbrief die na het lezen in de prullenbak van je mailbox belandt. Als hij al gelezen wordt … want je ontvangt zoveel e-mails per dag.

Inderdaad, websites en e-mailings zijn dan weer flexibeler, evolueren mee met het bedrijf, zijn oneindig aanpasbaar en meetbaar. Maar drukwerk is emotie. Je kan het vastpakken, ruiken, voelen. En alleen al daarom is het een rijker medium dan al het digitale!

Laat een reactie achter