Van diverse inputs tot één uniforme schrijfstijl.

Bij de realisatie van uw jaarverslag, (personeels)magazine of andere publicaties van uw onderneming of instelling komen vaak verschillende medewerkers aan het woord (vaak letterlijk).

Elk van hen vertelt zijn verhaal op een andere manier. Sommigen schrijven hun inhoud letterlijk op in een kladtekst. Anderen noteren hun bijdrage per puntjes in telegramstijl. Nog anderen geven liefst een mondeling face-to-face of telefonisch interview om hun input over te dragen.

Het resultaat is een verschil in input … klaar om bewerkt te worden.

Dan gaat de copywriter aan de slag. Hij doet de interviews, verzamelt alle input, bestudeert ze en (her)schrijft alles tot één uniforme structuur voor o.a. uw jaarverslag of personeelsmagazine. Zo krijgen uw lezers teksten van hoge kwaliteit en met dezelfde duidelijke schrijfstijl.

Uiteraard krijgt na het schrijven elke deelnemer aan het project één of meer correctierondes voor zijn tekst(en). Hij kan dan eventuele fouten aanpassen of verwijderen. Zo ontstaat copy die niet alleen uniform en kristalhelder op uw doelgroep gericht is, maar ook klopt qua inhoud.

Bij Bert Moons Copywriting & Journalistiek zitten die correctierondes gratis in de offerte! Ook uw directie en uw communicatieverantwoordelijke kunnen bijvoorbeeld hun zeg nog doen. De ervaring van 23 jaar copywriting leert gelukkig dat er bij mijn teksten maar weinig correctie nodig is.

Enkele voorbeelden van jaarverslagen en (personeels)magazines uit mijn pen: FCFB International, Bisnis, Antwerpse Haven Bedrijf, Indexis, Antwerpse Waterwerken, Indaver en VAPH (Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap). En u?

Laat een reactie achter