Zijn printed media nog relevant?

U hoort het regelmatig: de rol van gedrukte media is zo goed als uitgespeeld. Als u niet investeert in online media, bent u gedoemd om hopeloos achterop te hinken. Uiteraard is er het belang van een goede digitale communicatie. Maar wil dat dan zeggen dat u alle vormen van gedrukte media uit het raam moet gooien? ‘Neen’ is het antwoord. Een brochure, brief of magazine scoort beter!

 

Meteen alle traditionele media afzweren, is zeker geen goede zaak. Uw klant of doelgroep blijft immers de voorkeur geven aan printed media. Ogen worden sneller moe van teksten op een beeldscherm, waardoor we razendsnel afgeleid zijn. Online teksten lezen ook trager. Bij een gedrukt magazine of mailing per post daarentegen is de focus veel groter. We nemen hierbij de tijd om iets grondig te lezen en uit onderzoek blijkt dat twee derde de boodschap effectief onthoudt.

 

Mensen hebben ook graag iets tastbaar in handen. Daarom zijn en blijven printed media een succes. Een gedrukte folder blijft ook bestaan, ligt op tafel en gaat van hand naar hand. Bovendien is de kans veel groter dat uw boodschap gelezen wordt. Het verschil tussen een e-nieuwsbrief die bijna instant in de prullenbak van uw mailbox belandt versus een catchy folder die u uit uw brievenbus haalt, is enorm. Wordt u graag gelezen, kies dan voor printed media. Let wel, geen kanaal staat op zichzelf. Print en digitaal moeten een sterk team vormen en elkaar versterken waar nodig.

 

Zowel voor online als offline (printed) media bezorgt Bert Moons Copywriting & Journalistiek u de juiste inhoud. Vraag vrijblijvend uw offerte.

Laat een reactie achter