Copywriting: kort en krachtige teksten werken het best

Uw lezer heeft geen tijd voor koetjes en kalfjes. Hij wil een antwoord op zijn vragen en liefst zo snel mogelijk. Haal daarom alle overbodige woorden en zinnen uit uw tekst. Kunt u een alinea samenvatten in twee krachtige zinnen? Doen! Kort uw lange zinnen in of breek ze in twee.

Less is more

Schrijven is en blijft schrappen. Wat overblijft is een rijke en overtuigende tekst die niet langer is dan nodig. Korte zinnen zijn veel efficiënter. Filter de lulkoek uit uw tekst. Wilt u graag vertellen hoe u uw zaak hebt opgestart? Een lang verhaal op uw website en als het even kan ook nog eens in een brochure? Daar zit niemand op te wachten. Schrappen die handel. Wees duidelijk en to the point. De aandacht van uw lezer is kostbaar, dus ga er wijs mee om.

Lijstjes

Tot slot een nuttige hint om lange teksten te vermijden: werk met opsommingen. Een lijstje met punten zorgt voor overzicht en maakt uw tekst leesvriendelijker.

Voor uw printed, uw online én uw sociale media bezorgt bertmoons.be u de juiste inhoud. Vraag hier vrijblijvend uw offerte.

Laat een reactie achter